Skitourguide.net

Zawsze poza trasą...

Wołowcowa Przełęcz (Volovcovo Sedlo) 2180m.n.p.m.

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny
  • Trasa: Popradske Pleso (ok. 1500m.n.p.m.) - Dol. Mięguszowiecka - Wołowcowa Przeł (2180m.n.p.m)
  • Podejście: ok.700m (od schroniska)
  • Zjazd: ok.700m
  • Trudność: S1, S1+, porównywalne ze zjazdem z Zawratu do 5 Stawów. Na progu Wołowej Kotlinki ciut trudniej max 40st. - trudności zależnie od wyśnieżenia
  • Czas: podejście ok. 3h
  • Mapa: Tatry Wysokie wyd. Sygnatura lub VKU Harmanec
  • Uwagi: trasa zagrożona lawinami, niedostępna w świetle obowiązujących przepisów TANAP

Świetna, nietrudna tura z doskonałym długim zjazdem.

Bazą wypadową jest Schr. Przy Popradzkim Stawie - klimatu tu brak, jest to raczej rodzaj hotelu, za to wygody wszelakie. Dodatkowo w okolicy mnóstwo skiturowych możliwości zarówno łatwych jak i trudnych.Dojście do Schroniska albo droga jezdną albo od Strbskiego Plesa.

Link do strony schroniska

Ze schroniska idziemy kawałek droga jezdną aż do rozdroża. Skręcamy tu w prawo i lekko wznowszacym się trawersem zagłębiamy się w Dol. Mięguszowiecką. Przechodzimy przez mostek na potoku i dochodzimy do kolejnego rozgałęzienia szlaków - w prawo czerwony na Rysy w lewo niebieski w kierunku Hińczowych Stawów. Skręcamy w prawo, podchodzimy zakosami na mały prożek, ścieżka na Rysy odbija tu bardziej w prawo - my natomiast skręcamy w lewo w kierunku widocznego progu Wołowej Kotliny.

Przez próg można przedostać się na dwa sposoby - wariantem z lewej lub prawej strony. Lewy jest bardziej stromy i bardziej narażony na lawiny. Doskonale widać to na zdjęciach. Wychodzimy na próg Wołowej Kotliny. Z progu piękne widoki na Wysoką, Rysy i okoliczne szczyty. Idziemy kawałek Wołową Kotliną następnie jednym lub dwoma zakosami w lewo dochodzimy na Wołowcową Przeł. Piekny widok, zasłużony rest a później pozostaje rozkoszować się pięknym zjazdem.