Skitourguide.net

Zawsze poza trasą...

Brenna - Trzy Kopce (810 m.n.p.m) - Świniorka (700 m.n.p.m)

Ocena użytkowników: / 10
SłabyŚwietny

• Trasa: Brenna Leśnica  - Trzy Kopce (810 m.n.p.m.) - Świniorka (700 m.n.p.m.) - Brenna Leśnica
  • Podejście: ok. 400-450m
  • Zjazd: ok. 400-450m
  • Trudność: bez trudności (zjazd czerwoną trasą narciarską)
  • Zagrożenia: brak
  • Czas: ok. 4h
  • Schroniska: prywatne schronisko Telesforówka na Trzech Kopcach - czynne sezonowo lub po kontakcie telefonicznym
  • Mapa: Beskid Śląski wyd. Compass mapa Online

Kolejna, przyjemna półdniowa trasa w okolicach Brennej. Zalety to ładne widoki z licznych polan, niezbyt męczące podejście i fakt, że nadaje się do przejścia również podczas kiepskch warunków śniegowych - zjazd naśnieżaną trasą narciarską ze Świniorki.

Startujemy w Brennej Leśnicy - auto można zostawić na bezpłatnym parkingu. Drogą w górę za zielonym szlakiem, na pierwszym rozwidleniu idziemy w lewo i lekko wznoszącym się trawersem dochodzimy do grzbietowej polany za szczytem Gronika. Z Polany doskonale widać zarówno szczyt Trzech Kopców jak i naszą trasę na Świniorkę. Przez polanę aż do lasu - w tym miejscu szlak zielony trawersuje zbocze natomiast my skręcamy lekko w lewo, w górę  - wychodząc tym samym wprost na szczyt Trzech Kopców, tuż obok zabudowań schoroniska Telesforówka. Na szczycie wiata, i piękne widoki.

Śmiało w tym miejscu możemy odpiąć foki. Zaczynamy zjeżdzać najpierw żółtym szlakiem , następnie niebieskim cały czas w dół obok zabudowań (po prawej) - następnie pokonujemy małe wypłaszczenie i jeszcze fragment zjazdu aż do wiaty po prawej stornie na przeł. pod Świniorką. Tutaj znowu trzeba założyć foki, aby pokonać ostatnie już podejście na Świniorkę. Ze Świniorki zjazd trasą narciarską do punktu wyjścia.

Całą trasę świetnie widać na zdjęciach: