Skitourguide.net

• Czas: 4-5h
  • Schroniska: brak
  • Mapa: Beskid Mały wydawnictwa Compass, mapa Online

Przyjemna, zajmująca pół  dnia trasa w uroczych zakątkach Beskidy Małego.

Startujemy spod kościoła w Kocierzu - mały parking na którym można zostawić samochód. Koło kościoła i wzdłuż cmentarza, następnie wyraźną drogą w górę podchodzimy aż na grzbiet Łysiny (Ścieszków Groń). Panorama stad obejmuje Babią, fragmenty Tatry oraz sporo Beskidu Śląskiego i Żywieckiego. Po krótkim odpoczynku ruszamy prawie połogim grzbietem w kierunku Gibasów. Cały czas za znakami zielonymi.

Osiągając skraj polany pod Gibasówką kierujemy się w prawo do przysiółka  - gdzie istnieje możliwość noclegu www.gibasy.prv.pl, można też przycupnąć i podziwiać panoramę czy udać się do malowniczej kapliczki.

Następnie wracamy na skraj polany i drogą w dół (bez znaków) zjeżdżamy aż do asfaltu w Kocierzu - przysiółek Basie i dalej  do pozostawionego samochodu - przy dobrym zaśnieżeniu cały czas na nartach w dół szybko osiągamy punkt wyjścia.