Skitourguide.net

Zawsze poza trasą...

Kopa Kondracka do Małej Łąki (Przechód)

Ocena użytkowników: / 3
SłabyŚwietny
  • Rejon: Dolina Małej Łąki
  • Trasa: Gronik -  Dolina Małej Łąki - Wyżnia Świstówka - Kopa Kondracka - Wyżnia Świstówka - Dolina Małej Łąki - Gronik.
  • Podejście: z Gronika na Kopę Kondracką (deniwelacja) ok: 1050 m
  • Zjazd: Do dna doliny ok 800m.
  • Trudność: 2 (3+)
  • Zagrożenie lawinowe: wysokie przy niekorzystnych warunkach śniegowych.
  • Czas: podejście ok 3 h.
  • Schorniska: Brak.
  • Sprzęt: raki, czekan.
  • Uwagi: Jeśli zjazd 'centralnie' przez Przechód istnieje koniecznośc wykonania skoku.

Podejście: rozpoczynamy z parkingu pod jednostką wojskową, bądź parkingu przy Leśniczówce. W głąb doliny poruszamy się szlakiem w kolorze ŻÓŁTYM. Po około pół godziny marszu na skrzyżowaniu szlaków skręcamy w lewo i idziemy ciągle szlakiem ŻÓŁTYM. Po ok 45 (60) minutach docieramy na Wielką Polanę Małołącką. Po przejściu polany szlak prowadzi przez las, Głazistym Żlebem (przy dużych opadach możliwość wystąpienia lawin). Na wysokości Galerii Mnichowej zchodzimy ze szlaku i kierujemy się w kierunku południowym (prawo), na siodło Małołąckiej Przełęczy. Na podejściu napotykamy jedyną trudność jaka jest wysoki próg (Przechód). Istnieje mozliwośc pokonania go na wprost, do czego pomocna jest lina zawieszona przez grotołazów (przy twardych śniegach potrzebne raki i czekan). Druga, prostsza opcja to ominięcie uskoku po prawej stronie, (rejon Baranich Schodów, wschodnie stoki Wielkiej Turni). Przechód omijamy duzymi polami śnieżnymi; należy zachować uwagę, ponieważ istnieje możliwość wywołania lawin. Po pokonaniu przechodu dalej zmierzamy w kierunku południowym na Przełęcz, skad (lewo) na wierzchołek Kopy Kondrackiej (ew. Małołączniaka - prawo).

Zjazd: rozpoczynamy z wierzchołka. Jest to wystawa północna wiec pokrywa sniegowa utrzymuje sie stosunkowo długo. Zjeżdżamy droga podejścia, czyli na Przełęcz Małołącką i dalej poprzez Wielką Świstówkę na Przechód. Istnieje możliwośc objechania przechodu z lewej strony (linia niebieska - przy trudnych warunkach sniegowych trudnosc moze osiagnąc 3, nachylenie ok 40 miejscami do 45 stopni), albo przejechać go na wprost przez przewężenie (linia czerwona). Możliwośc asekuracji z liny lub zeskoczenie z progu (trudność zależnie od ilości śniegu, max 3+). Następnie zbaczamy z linii podejścia i kierujemy się orograficznie w lewo pod ściany Wielkiej Turni. Polami śnieżnymi zjeżdżamy w rejon dużego pola śnieżnego gdzie swoje ujścia znajdują dwa duże żleby; Komin Flacha i żleb z Zagonnej Turni. Rejon narażony na częste lawiny, dzięki czemu przecinką zjeżdzamy praktycznie na WIelką Polanę. Z Polany szlakiem na Gronik.

Z wierzchołka również możliwy zjazd Koprowym Żlebem (linia żółta, tr. 3-, nachylenie do 40 stopni).

linie zjazdu

Linie zjazdu: żółta: 3-; czerwona: max 3+; niebieska: 2(3).