Skitourguide.net

Małołączniak z Małej Łąki

Ocena użytkowników: / 6
SłabyŚwietny
  • Trasa: Gronik(938 m npm)  - Niżnia Świstówka (1600m npm) - Przechód - Kotliny - Czerwony Grzbiet - Małołączniak (2096m npm) - Małołącka Przełęcz (1924m npm) - Kopa Kondracka (2005m npm) - Kondratowa - Kuźnice
  • Podejście: ok 1200m
  • Zjazd: ok 1200m
  • Trudność: skala Wali-Życzkowskiego: 2
  • Zagrożenie lawinowe: w zależności od warunków
  • Czas: podejście ok. 4h
  • Schroniska: Kondratowa
  • Mapa: Tatry Zachodnie, słowackie i polskie - Mapa turystyczna 1:25 000
    Wydawnictwa Sygnatura, Polkart
  • Sprzęt: raki, czekan, kask
  • Uwagi: "małolegalnie"

Turę rozpoczynamy na Groniku. Szybko podchodzimy na Wielką Polanę w Dolinie Małej Łąki i kierujemy się w stronę Przełęczy Kondrackiej (cały czas szlak żółty). Po minięciu polany rozpoczyna się strome podejście. po ok 30 minutach stromego podejścia dochodzimy do Niżniej Świstówki. Tutaj opuszczamy szlak i kierujemy się w kierunku skalnego progu (tzw. Przechód).

Wielka Polana

Niżnia Świstówka

Przechód pokonujemy po lewej stronie. Podchodzimy po trójkątnym śniegu u podnóża progu w najwyższe możliwe miejsce. W środkowej części progu powinna wisieć lina poręczowa wykorzystywana przez grotołazów.

Przechód

przechód

Znad progu kierujemy się w prawo w widoczny śnieżny zachód. Po drodze mijamy otwór jaskini Wielkiej Śnieżnej. Podchodzimy zachodem (lekko w lewo) aż osiągniemy wypłaszczenie w stokach Małołączniaka - Kotliny (ponad zachodem).

Kotliny

Z Kotlin kierujemy się trawersem (w prawo w górę) do Czerwonego Grzbietu (szlak niebieski). Grzbietem już łatwo orientacyjnie na wierzchołek Małołączniaka. Ze szczytu krótki zjazd na Małołącką Przełęcz i podejście na Kopę Kondracką. Z Kopy zjeżdżamy na Halę Kondratową przez Przeł. pod Kopą. Z Hali prowadzi nartostrada do Kuźnic.