Skitourguide.net

Mały Krywań Doliną Małej Branicy

Ocena użytkowników: / 15
SłabyŚwietny
  • Trasa: Branica (480m n.p.m.) - Przełęcz na Koni(1218m n.p.m.) - Hore(1466m n.p.m.) - Mały Krywań(1671m n.p.m.)
  • Podejście: ok.1200m
  • Zjazd: ok.1200m
  • Trudność: brak trudności dla doświadczonego narciarza
  • Zagrożenie:  zagrożenie lawinowe wystepuje na górnym odcinku grani
  • Czas podejścia: 4-5h
  • Schroniska: brak
  • Mapa: Narodny Park Mala Fatra VKU Harmanec  nr 8, 1:25000
  • Uwagi: piękna, dość długa tura w mniej uczęszczanej częsci Fatry, trasa polecana również mniej doświadczonym, choć w lesie może być im trochę ciasno :)

Wyruszamy z parkingu przed Hotelem Branica. Najpierw polną, potem leśną drogą dnem doliny za znakami zielonego szlaku turystycznego. Po pewnym czasie droga rozwidla się, kierujemy się w lewo, za znakami. Zaczynają tu się pojawiać znaki szlaku narciarskiego nr 6. Niedługo potem skrecamy w lewo w młody las, cały czas za znakami. Dalej podchodzimy sporych rozmiarów polanami aż do Przełęczy na Koni, a z niej zakosami do wyraźnego wypłaszczenia grzbietu, zwanego Hore. Stąd szlak narciarski pnie się na szczyt Koniarek. Opuszczamy szlak i kierujemy się w prawo obchodząc Koniarki mniej więcej po poziomicy. Tak docieramy do przełęczy pomiędzy Koniarkami a Małym Krywaniem. Kierujemy sie w prawo, wzdłuż czerwonego szlaku turystycznego. Podchodzimy zakosami pod pierwsze wzniesienie, którego wierzcholek omijamy z lewej strony. Jest to kluczowy moment na trasie z uwagi na niebezpieczeństwo lawin. Musimy przejść krótkim trawersem po dość stromym stoku by osiągnąć grań omijając wyraźną turniczkę. Dalej idziemy dość ostrą jak na Małą Fatrę granią, zwracając uwagę na nawisy. Grań w zasadzie doprowadza nas do wierzchołka. Zjazd trasą podejścia.

• Mały Krywań widziany z Wielkiego Krywania
  • Podejście przez polany
  • Na przłęczy pomiędzy Koniarkami a Krywaniem
  • Piekielnik i Wielki Krywań
  • Na grani
  • Na grani, spojrzenie w tył