Skitourguide.net

Trawersowanie Pilska (1557 m.n.p.m) z Hali Miziowej

Ocena użytkowników: / 5
SłabyŚwietny

• Trasa: Hala Miziowa (ok. 1300m.n.p.m) - Kopiec - Pilsko 1557(m.n.p.m.)  - Hala Miziowa
  • Podejście: ok. 300m
  • Zjazd: ok. 300m
  • Trudność: zjazd przecinką graniczną z Pilska - górne partie świetne - później przecinka dość szeroka ale często z wydeptanym śladem lub co gorsza rynną od skutera - co mocno utrudnia/ogranicza swobodną jazdę
    Zagrożenie lawinowe: brak, ewentualnie w kopule szczytowej Pilska przy bardzo wysokim stopniu (IV, V)
  • Czas: ok.. 2-3h
  • Schroniska: Hala Miziowa
  • Mapa: Beskid Żywiecki - wyd. Compass, mapa on-line
  • Uwagi: kopuła szczytowa Pilska w razie mgły może sprawić spore problemy orientacyjne - w zjeździe - zaczynającym się z polskiego wierzchołka (skrzyżowanie szlaków i tablica) trzeba sie kierować raczej w prawo - tak aby nie zjeżdzać narzucającym się wgłebieniem potoku Glinne a trafić na szeroką przecinkę graniczną - słupki graniczne często sa zasypane - a czasem pojawia się inny problem...nie są wystarczająco zasypane ;)

Tym razem opis krótkiej skitury z Hali Miziowej. Jak się nam znudziło jeżdżenie przy wyciągach, bądź mamy mało czasu, bądź rodzinka na wyciągach a wilka jednak ciągnie do lasu...to coby wilk syty i owca cała można wybrać się na szybkie trawersowanie Pilska.

Trasę zaczynamy przy schronisku - i napieramy czerwonym szlakiem  w kierunku Hali Rysianka - dochodzimy jednak tylko do granicy państwa (niebieski szlak słowacki i słupki graniczne) i zakręcamy ostro w lewo na widoczną graniczną przecinkę prowadzącą na Kopiec. Przecinką stromo do góry na wierzchołek Kopca i dalej grzbietem na szczyt Pilska. Ze szczytu zjeżdzamy z odchyleniem w prawo - tak aby trafić na słupki graniczne prowadzące w kierunku przeł. Glinne. Dojeżdzamy do czerwonego szlaku biegnącego z Przeł. Glinne na Miziową - kierujemy sie w lewo za szlakiem i trawersem dochodzimy do Hali Miziowej.

Oczywiście wycieczkę można wydłużać i skracać dowolnie wg. uznania :) - można np. z Pilska zjechać po prostu trasą narciarską.