Skitourguide.net

Klimczok ( 1117 m.n.p.m) - przez Dębowiec

Ocena użytkowników: / 5
SłabyŚwietny

• Trasa: Olszówka Górna (ok. 450 m.n.p.m.)  - Szyndzielnia ( 1028 m.n.p.m.) - Klimczok (1117 m.n.p.m.) - Szyndzielnia ( 1028 m.n.p.m.)   - Olszówka Górna(ok. 450 m.n.p.m.)
  • Podejście: ok. 700m.
  • Zjazd: ok. 700m
  • Trudność: bez trudności jeżeli zjeżdżamy nartostradą z Szyndzielni przez Dębowiec, nieco trudniej gdy pierwszą część zjazdu chcemy pokonać starą trasą narciarską "Sahara"
  • Zagrożenie lawinowe: brak
  • Czas: ok. 5h - 6h.
  • Schroniska: PTTK Szyndzielnia, PTTK Klimczok
  • Mapa: Beskid Śląski wydawnictwa Compass, mapa Online
  • Uwagi: trasę można znacząco skrócić wjeżdzając gondolą na Szyndzielnię, nadaje się wtedy na krótką "przebieżkę"

Trasę rozpoczynamy na parkingu pod kolejką gondolową na Szyndzielnię, podchodzimy czerwonym szlakiem -  nartostradą przez Dębowiec na szczyt Szyndzielni. Po drodze na jednym z zakrętów możemy przyglądnąć się potencjalnemu celowi naszego zjazdu   - sporej i dość stromej, niestety zarastającej już polanie którą kiedyś biegła czarna trasa narciarska "Sahara".

Z Szyndzielni kierujemy sie prosto w kierunku Klimczoka uważajc jednak aby za schroniskiem odbić na szlak żółty - który wchodzi bezpośrednio na szczyt Klimczoka (szlak czerwony trawersuje). Ze szczytu Klimczoka przy dobrej widoczności świetnie widać Tatry.

Tatry z Klimczoka

Można smiało odpiąć foki -  zjeżdzamy krótki narciarskim stokiem i tuż przed widocznym podejściem pod schroniskio skręcamy w lewo w dół za zielonym szlakiem prowadzącym w kierunku przełęczy Kołowrót. Nie dochodząc do samej przełęczy skręcamy w wyraźną drogę w lewo w górę (tu przypinamy foki) która doprowadza nas po krótkim podejściu pod Schronisko na Szyndzielnię.

W stronę Przeł. Kołowrót

Tu kierujemy sie w prawo w dół. Dojeżdzając do początku mini wyciągu orczykowego na szczyt Szyndzielni wybieramy drogę w lewo (nartostrada) lub kierujemy sie na wprost i dojeżdzamy do górnej stacji kolejki gondolowej a za nią kierujemy się w prawo w dół zjeżdając Saharą.

Wybierając Sahare przy jej końcu  - wjeżdzamy na nartostradę i nią w dół kierujemy sie do punktu wyjścia - czyli parkingu pod Szyndzielnią.